Cultuur Lifestyle

Deze man las Playboy in de jaren ‘60 en ‘70. Volgens Playboy dan…

Op het hoogtepunt van Playboy in 1972 verkocht het mannenblad meer dan 7 miljoen exemplaren per maand. Natuurlijk kochten mannen het blad vooral voor de interviews en waren ze in heel veel dingen geïnteresseerd. Het ging de lezers echt niet alleen in de dames uit het blad. Tenminste… dat vond Playboy-baas Hugh Hefner.

 

Om te laten zien dat het blad ook voor adverteerders aantrekkelijk was heeft Playboy 15 jaar lang een advertentiecampagne gevoerd om te laten zien wat de Playboy-lezer allemaal nog meer bezig hield. Dat resulteerde in de jaren ’60 en ’70 in een reeks advertenties die nu zo fout zijn dat ze weer heerlijk zijn om naar te kijken.

De idee achter de advertenties is al die tijd nagenoeg ongewijzigd gebleven. Een grote foto van een macho kerel die iets heel mannelijks doet en daarbij bewonderd wordt door twee vrouwen. En daaronder de tekst waarin staat wat hem zo’n goede consument maakt voor de potentiële adverteerders.

De foto’s zijn prachtige kijkjes in een tijdperk waarin (volgens Playboy) mannen nog geacht werden echte mannen te zijn en vrouwen bestonden om deze mannen te adoreren. Dat is tegenwoordig gelukkig heel anders, maar wel mooi om te zien hoeveel er in ons leven veranderd de afgelopen 50 jaar. Let ook even op de typische kleding en de inrichting uit die jaren.

1966


1966


1970


1970


1970


1970


1970


1970


1971


1971


1972


1972


1972


1973


1974


1974


1974


1974


1974


1974

 

Foto’s: Flashbak

Tag

Fiftymore.nl. Hard op weg om Nederlands leukste online-magazine voor 50-plussers te worden!

Inspirerende artikelen, relevante informatie en entertainment wisselen elkaar af. Soms om je te informeren over zaken die voor je van belang zijn, soms om je simpelweg te laten zien hoeveel moois er nog te ontdekken valt. Veel leesplezier!